Friday, March 19, 2010

ceritera bulan februari - part 1

yuuhhuuuuu....!!!!...

skarang da bulan mac... so maknanyer da sbulan lbey x berblog n dah sebulan juga telah menjadi isterian orang.. ceh2... heee....

so nak review blik ape yg terjadi spanjang bulan tu.. mungkin akan manjadi blog yang panjang kali ni dan blog yang dot2....heee... skiranya ada yg dot2 tu nnti ditahap yang melampau harus la beralih kepada blog yang len ataupun buatla kepada perkara yang patut2 sahaja.. gosipan,u mpatan atau kejian adalah dilarang sama skali dan ianya adalah ditegah didalam islam.. heee....

aku stat cuti ari rabu on 10 feb 2010, supposed cuti stat kamis tapi byk sgt mende yg x sttle so aku cuti sdirik jer.. ampun yer bos... syok sdirik jer cuti..

rabu tu aku g berurut n blulur ngn makcik yg slalu aku g berurut... heee... ok je sumer except part blulur tu..  rasa cam malu gler coz dia wat aku cam bby jerk. iyer la, aku xpenah g mender2 cenggini. rasa pelik n mmang cmni ke cara nyer.. huhuhuuuu... nak wat cmne terima je la.. ape yg terjadi akan ku simpan dlm ingatan.. xmo ar citer kat cni, malu seh...
owh lupa laks... katil pon sampai ari ni jgak.. minta kaler putih tapi dpt kaler itam lak.. huuuu... seb bek aku ni x cerewet, kalo x maut org kdai tu..
xtaw sape yg slah antara mak aku or org kdai tu..  ingat kale itam x cntik.. tapi pas touchup2.. cantek gak la.. huuuuu....


ari kamis lak aku g wat spa kat cendana spa & salon... tmpat tu kat shah alam seksyen 7... almost stu ari aku kat ctu.. from 10am to 6 pm....lama kan... aku amek pakej pengantin that cost RM 270.00 cover flower foot bath, herbal sauna, lulur & body scrub, body polish / body mask, 'naik seri pangantin' bath, normal facial / hair treatment &  spa manicure & pedicure... pakej tu agak berbaloi coz siap ada lunch skali.. so untuk lunch aku oder nasi ayam n fresh orange. huhuhuu...
sodap2... hehehhh... lupa nak inform... aku siap wat privilege card kat tmpat tu.. so pas ni leh dpt discount... wahh.. besh2..

malam tu plak, achik n ucu datang umah tengok kalo ada ape2 yg nak ditolong.. sronok gler da ade org start dtg tlong2.. heeeehhh.. so aku wat listing ape2 yg nak kena wat.. signage, lampu spotlight dpan n blakang umah n lampu blik tdo pengantin harus di touchup2.... tugasan diberi kpd achik n family.. signage aku da print tinggal nak pasang kat papan jerk.. tinggal spotlight n lmpu kat blik esok akan dipasang.. time kasih kat achik n family coz sudi mmbantu.. utk makluman achik is my aunty, adek mak no ke brape ntah . anak ke 5 kot...huhuuu.. sori ye chik kalo silap.. heee.... tq juga kpd achik coz sudi meminjam kan anak nyer: aka spupuku fatin utk tlong2 kat umahku.... heeee... tq yer fatin tolong2 kat umah tu.... sian kat dia ikot aku g sana sini... penat seh... iye la kalo nak ikut kan bukannyer hal dia pon.. heee... buat baik, pasti akan dibalas baik jugak kan..   harus membalas jasa2 org yang membantu ku itu nnti.. heee.. terharu2



ucu plak dtg coz ingat ada kenduri malam tu.. kenduri tahlil utk arwah atok... tapi rupa2 nyer kitorang anta kat surau jerk.. iyer la xde sape yg nak tolong nnti.. sbb tu kitorang anta kat surau je.. heeehhh... sian dtg2, rupanyer xde pape pon... so dia dtg jln2 je la..

ari jumaat lak, aku da x bley g mana2..so kna dok umah jer. katil stil xkmas lagik. tgk sumer preparation tgh buat n khemah da pasang pagi tadi. hmmm... progres sumer ok.. sumpah... kalo xde adek bradek mmg x sronok... senyap jer umah.. yg ada sumer org tua2. geng2 mak aku... veteren la plak... uish.. lupa lak.. aku x pakai inai lagik time ni... sumer org ckap mlm nnti bru pkai.. so... aku pk okla tu.. malam plak bru nak taruk telor dlm bkas la, bru nak pasang pelamin bru nak touchup katil bru nak pkai inai sumernyer baru2 la... uish cam da xsmpat jerk.. iyer la majlis aku stat sok pagi kul 9. pengsan.... kul 9 plamin stil x psang lagik.. cal org plamin tu katanyer otw.. jln jem.. coz da nak chinese new year... cuti lama.. ramai yg blik kg.. kul 10pm stil x smpai2 lagik.. saba je ar.... last2 kul 11 bru smpai..time tu pon aku tgh pkai inai.. x leh grak byk2....dp dlm bilik aku dpt rasakan yg umah aku skang da cam kedai bunga.. aku amek theme fresh flower so sumer kena wat guna fresh flower la kan.. thats y kena wat mlm.. takot nnti bunga tu layu laks.. huhuhuuuu.. ingat ati nak guna rose, tapi time tu valentines day, so batalkan je la hasrat tu... mahal sehh.. harga mau 2 - 3 kali ganda dp harga asal... guna bunga len la plak.. tapi kira ok la.. fresh flower jugak kan.. lihat la hasil nyer... tada.... santek2... suker sgt...


nak ikut kan siap2 sumer preparation tu kul 2.30 am.. inai aku pon time tu da siap... guna inai mekah tapi xmerah sgt la.. so guna inai henna.. haaa baru merah..heeee.. seb bek ada inai henna, kalo x mau inai aku nnti kaler oren jer. x santek la nnti.. heee...

thats ol ceritera utk preparation wedding aku.. next part akan story majlis bertunang, nikah n berinai lak k.. babai...

2 comments: